sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Buzzadorin Veet-kampanja

Kuten jo aiemmin hehkutin, pääsin mukaan Buzzadorin Veet-kampanjaan. Sain testattavaksi Veetin sähkökäyttöisen vahausmenetelmän. Lisäksi Buzzadot paketissa oli kasvojen aluelle tarkoitettu vahaputkio, sekä ystäville Buzzattavaksi vahaliuskoja, jotka menivätkin kuin kuumille kiville.

Oon päässy nyt testaamaan tuota Easy Wax Roll-on Kit:iä.
Mä en oo siis koskaan aikaisemmin vahannu ja odotin sekä innolla että kauhulla ensimmäistä vahauskokeiluani.


Pakkaus sisältää lämmityslaitteen, vahan, 12 kuitukangasliuskaa, neljä jälkihoitopyyhettä, sekä telineen ja virtajohdon.
Käyttöohjeet oli varsin selkeät ja helppolukuiset.
Ensin kävin suihkussa ja kuorin ihon, jonka jälkeen laitoin vahan lämpenemään ja sillä välin ehdin viimeisteillä suihkutouhut hiusten osalta.

 Mä olin jokseenkin malttamaton vahan lämpenemisen kanssa, ja kävinkin vähän väliä testaamassa jos se olisi jo tarpeeksi notkeaa. Vahan valmiuden voi testata levittämällä vahaa paperille. Lämpeneminen kesti reippaasti yli puoli tuntia! Pitkä aika, mutta sillä välin ehtii tekemään jotain muita valmisteluita jos sellasia on.




Vahan levitys, liuskan paikoilleen laittaminen ja repäisy. Kuulostaa varsin helpolta, eikö? Kuka tahansa ton homman osais. Paitsi minä! Mä en saanu kaikkia karvoja pois vahatulta alueelta ja kertaalleen vahattua ei saa vahata toistamiseen. Mulla vika oli varmasti siinä etten nypänny liuskaa tarpeeks rivakasti irti, jolloin lopputulos ei oo niin hyvä. Tämä vaatii ehdottomasti harjottelua, mutta eihän kukaan oo seppä syntyessään. Repäisy ei kuitenkaan sattunut yhtään. Eniten pelkäsin juuri sitä kipua ja sitä kuinka mun varsin herkkä iho reagoi vahaukseen. Olin positiivisesti yllättyny siitä että iho ei lainkaan punottanu tai aristanu vahauksen jälkeen, joten voin suositella Veetin vahausmenetelmää myös niille herkkäihoisille.

Yhteenvetona plussat ja miinukset:
 + kun tekniikan oppii, on varmasti hyvä ja kestävä karvanpoistomenetelmä
 + selkeät käyttöohjeet
 + herkempikin iho sietää vahauksen

 - todella pitkä lämmitysaika
 - ehkä hieman työläs käyttää, ei sovi kiireiselle ihmiselle
 - pakkauksesta sen verran että jälkihoitopyyhkeitä on varsin vähän 

Vielä pitäisi testata kasvojen alueelle tarkoitettu vahaputkilo, mutta kun vahauksen jälkeen ei saisi ottaa aurinkoa 24:ään tuntiin niin voitte vaan kuvitella kuinka vaikeaksi sen testaaminen käy tämmöselle auringonpalvojalle! ;) Täytyy kattoa sääkarttoja eteenpäin, ja sillä välin vielä vähän kasvatella kulmakarvoja.


6 kommenttia:

  1. Ihana kuulla, ettei toi sattunut :) Viuuuhh, mulla kun on ton testaaminen vielä edessä päin ja sitä kipua juurikin oon pelännyt! Tämä rohkaisi, kiitos :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että helpotti! :)
      Kannattaa tosiaan napata rivakasti että saa edes jotain tulosta aikaan :D

      Poista
  2. Puoli tuntia??! Kuulostaa kyllä hitaalle :D itse testasin viikko sitten acorelle-merkkistä roll-on kuumavahaa ja voi hitsi miten helppoa! Lämmitystä mikrossa hetki ja toimi kuin unelma :) Suosittelen testaamaan ainakin vertailukohteeksi
    Ellen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kyllä! :D Hidasta se olikin! Arvaa vaan montako kertaa kävin kokeilemassa että joko nyt, joko nyt! :D
      Saako noita Acorellen tuotteita ihan perus marketeista? Kiitti vinkistä :)

      Poista
    2. Omani ostin Sokokselta Lahdesta,marketeista en ole älynnyt edes tsekata. Putikka maksoi 12,90e joka sisälsi myös ne kangasrievut vai mitkä lie :D ja niin putikasta riittänee säärien käsittelyyn kahdeksi kerraksi
      Ellen

      Poista
    3. No ei ollu kyllä pahan hintanen. Mä kyllä haluan ehdottomasti oppia vahauksen, joten täytyy vaan treenata ahkerasti :)

      Poista