maanantai 30. syyskuuta 2013

Leipomista ja kahvittelua

Muhun iski lauantaina yhtäkkiä kauhee leipomisvimma. En vaan tienny mitä leipoa, ei mitään raikasta vaan makeaa ja suklaista. Ei semmosta minkä pitäis antaa vetäytyä seuraavaan päivään saakka, vaan jotain semmosta mitä saa syödä heti. Aloin plaraamaan Pirkan reseptihakua ja jaksoin lukee ehkä ensimmäiset 25 sivua, ihan liikaa reseptejä! Bongasin muutaman niin herkullisen mansikkasuklaa-kakun reseptin, mutta kummankin ohjeessa luki, että täytyis pitää yön yli jääkaapissa. Meillä on pakkasessa viis kiloa mansikkaa, joten luulen että niitä kakkuja täytyy kyllä tässä syksyn mittaan leipoa. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin ihan vaan perinteisiin mokkaruutuihin ja kookospalloihin. Kutsuttiin mun vanhemmat meille kahville tuhoamaan herkkuja, siltikin tuola on vielä melkein puoli pellillistä mokkaruutuja. Onneks Janille maistuu! :)
Tuon kahvittelun lisäksi viikonloppuna ei tapahtunu mitään kummempaa. Ollaan viihdytty visusti kotosalla takkatulen ja hyvän ruuan parissa rentoutuen. 
Tämä viikko starttaskin ihka ensimmäisellä pakkasaamulla! Joulu siis lähestyy kovaa vauhtia ;)



5 kommenttia:

  1. Nam, minkä näköisiä! Alkoi ihan hulluna tekee mieli noita kookospalloja :D

    VastaaPoista
  2. En tiedä tuliko mun kommentti ikinä perille, kun kännykällä säädin.. :D mutta niin, alkoi ihan hulluna tekemään mieli noita kookospalloja! Muistan vieläkin kun aikoja sitten päiväkodissa tehtiin kookospalloja isänpäiväksi, ja meillä kotona vieraillut koira löysi mun piilottamat pallukat sängyn alta... Ei syöty sinä isänpäivänä kookospalloja meillä :D ja ihanaa joulu lähestyy! :) parasta!
    Oon yrittänyt muuten jo pari viikkoa saada kyhättyä blogia kasaan, mutta koulujutut painaa kovasti päälle. mutta jos tässä syksyn aikana saisin vielä aikaiseksi.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Koira oli varmaan aivan onnessaan ku löysi herkkukätkön! :D Oliko yhtään kipee sen jälkeen?
      Kookospallot on kyllä niin superhyviä ja kaikenlisäks ne on helppo ja nopee tehdä! :)
      Eilen mä fiilistelin viime joulun kuvia, voi että miten tässä jaksaa odottaa vielä pari kuukauta?!
      Ilmottelehan kun saat blogin pystyyn niin mä saan lisätä sen lukulistalle, kivaa! :)

      Poista
    2. Olin nii pieni että sitä en muista, tuliko koira kipeeksi :/ ainakin täyteen tuli!
      no mutta enää pari kuukautta ;) jes!

      Poista
    3. Olin nii pieni että sitä en muista, tuliko koira kipeeksi :/ ainakin täyteen tuli!
      no mutta enää pari kuukautta ;) jes!

      Poista