lauantai 26. lokakuuta 2013

Blogiperiaatteesi


Johanna haastoi meidät vaasalaiset bloggarit tekemään postauksen meidän blogiperiaatteista. Haasteen loppuun oli heitetty myös pienimuotoinen toive bloggaajan kasvojen näkemisestä. Oh for god´s sake! Mä tykkään niin paljon mieluummin olla kameran takana kuin kameran edessä. Musta ei edes löydy paljon kuvia, ja tämäkin kuva on taidettu ottaa loppukesästä :D

Perusjutut
Blogin kirjoittaminen on rentouttava irtiotto arjesta ja kotitöistä. Minulle se on kanava jakaa kuviani ja kuulumisiani. Väittäisin blogini olevan...sisustuspainotteinen lifestyleblogi, jossa on ripaus naisellista hömppää.

Teksti ja ulkoasu
Haluan ulkoasun olevan yksinkertaisen kaunis, vaalea ja selkeä. Blogin ulkoasu tuntuu olevan jatkuvaa työstämistä ja hienosäätöä. Pyrin pitämään tekstit mahdollisimman lyhyinä, ytimekkäinä ja johdonmukaisina sekä liittämään kuvan jokaisen postaukseen. Mä inhoan kuvattomia postauksia! Saattaa olla että mun äikän opettaja sais slaagin jos lukis mun blogia, sillä kielioppivirheitä löytyy varmasti useampikin ;)

Yhteistyö ja mainonta
En tee tällä hetkellä yhteistyötä minkään firman tai brändin kanssa. Toimin Buzzadorina, ja osallistun itseäni kiinnostaviin kampanjoihin. Mielelläni mainosta blogissani hyväksi kokemiani tuotteita, sillä olen itse löytänyt useammankin luottotuotteeni muiden bloggaajien kokemuksien myötä. En tykkää lukea blogeja jotka ovat täynnä mainoslinkkejä!

Kuvat
Kuvat on blogin suola! En jaksa lukea pitkiä tekstejä, mutta tykkään katsoa ihmisten ottamia kuvia. Ilman kuvia blogista tulee tylsä. Usein kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Ei haittaa vaikka linssin takana ei olisikaan ammattikuvaaja, pääasia että kuvat on persoonallisia :)

Kurjat kommentit
Kurjia kommentteja en ole vielä tähän saakka saanut. Neuroottisena ihmisenä en silti voisi ottaa kommenttien tarkistusta pois käytöstä :D

Työhöni liittyvät asiat
Työhöni liittyvät asiat eivät kuulu blogini sisältöön.

Liitännäiset
Eniten käytetty liitännäinen on Instagram. Blogini löytyy myös blogilistalta ja bloglovinista, tosin itse käytän niitä melko laiskasti. Tuntuu että blogini vain roikkuu siellä ;)

Linkit
Nykyään linkkejä tulee käytettyä harvemmin. Mikäli mainitsen postauksessani jonkun toisen bloggaajan, linkitän tekstiin hänen bloginsa.

Postaustahti
Varsin epätasainen. Viikonloppupainotteinen.

Vinkit
Mä en oo varma käsitinkö tämän oikein ;) Vinkkien jakaminen blogissa vai vinkit mulle bloggareille/ blogia miettiville? Vastaan siis jälkimmäiseen.
Blogin kirjoittaminen on hauskaa puuhaa. Mutta se vie myös aikaa, mikäli siihen haluaa panostaa kunnolla. Jos vielä emmit blogin aloittamista niin kokeile ihmeessä, niin huomaat onko se sinun juttusi. Käytä blogissa paljon kuvia, mieluiten itse ottamiasi. Älä pelkää mitä muut ajattelevat, ole rehellinen ja aito. Panosta blogin ulkoasuun.


4 kommenttia:

  1. Voi ihana! Kiitos kuvasta! Sähän oot upee <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla iskee valtava ahdistus jos joudun kameran eteen. Meidän hääpäivänäkin jännitin kaikista eniten sitä, että joudun olemaan koko päivän kuvattavana. Kamera ei rakasta mua ;)
      Mutta kiitos kuitenkin :)

      Poista
  2. Olipa kiva lukea vastauksesi Johannan haasteeseen :)
    Mulla olikin mennyt tyystin ohi tuo kasvokuvat liittäminen haasteeseen, täytynee vielä siis täydentää haasteen vastausta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli kyllä kiva! Mun täytyy käydä lukemassa sunkin oma :)

      Poista