perjantai 7. helmikuuta 2014

Kahvikehrät

Mun mumma tekee maailman parhaimpia kahvikehriä. Viimeksi oon syöny kyseisiä kahviherkkuja meidän kihlajaisissa vuonna 2006, ja ne oli mumman tekemiä. Sen jälkeen oon ajatellu, että niitä pitäis itsekin tehdä. No viime sunnuntaina tein. Eihän siinä mennykkään kuin noin kaheksan vuotta ;)
Kahvikehrät oli just niin hyviä kun muistinkin. Ne ei oo liian makeita ja niiden koostumus ei oo liian pullamainen Täydellinen herkku itapäiväkahvien kylkeen.
Ohjeen luettuani olin hieman epäluuloinen siitä että hiiva liotetaan kylmään maitoon. Meinasin jo lämmittää maidon, mutta kyllä niihin resepteihin voi näköjään ihan hyvin luottaa :)


Ps. Täysin offtopic.. 7.2 on päivä jota meidän Älvsbyhusissa on odotettu pitkään ja hartaasti. Ei niinkään aviomiehen toimesta, mutta vaimon puolesta sitäkin enemmän. Tänään saatiin Sotshin talviolympialaiset avatuksi. Tämän päivän piti olla ilon päivä, mutta mitä uutisia me saatiinkaan lukea? Ensin Valtteri Filppula on sivussa kisoista, sitten vielä toinen pommi, ei Mikko Koivua! Ei niitä kisoja yksittäisillä pelaajilla voiteta, mutta kyllä noi oli erittäin isot menetykset :/
Tästäkin huolimatta oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

4 kommenttia:

  1. Mun mutsi teki ennen aina kahvikehriä. Ne on NIIN ihania! Nam!

    VastaaPoista
  2. Onkos näihin saatavilla joku hyväksi havaittu resepti?

    Misa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin tehdä siitä erillisen postauksen tänään :)

      Poista