keskiviikko 7. toukokuuta 2014

On olemassa kahdenlaista asiakaspalveua

Toinen on...en edes viitsi mainita mitä ja sitten on sitä loistavaa Asiakaspalvelua isolla A:lla.
Tilasin itselleni Fashionstorelta Ray Banin Wayfarerit. Lasit tuli taas varsin nopeasti, sunnuntaina tein tilauksen ja lasit keikkui nokalla jo tiistaina. Valitettavasti totesin, että ne ei pysy mun päässä ollenkaan. Meinasin jo palauttaa ne, kunnes työpäivän aikana sain ahaa-elämyksen ja päätin kiikuttaa lasit optikolle, jos siellä voitais tehdä laiseille jotain.
Optikkoliike numero yksi, joka sisälsi sitä nimeltä mainitsematonta asiakaspalvelua. Menin lasieni kanssa sinne.."oon tilannu Ray Banin Wayfarerit, ja ne ei pysy mun päässä. Voiko niille tehdä jotain?" 
"Voi voi kun me täällä myydään tuotteita ja niitä tuotteita me sitten muotoillaan asiakkaalle sopivaksi. Hehheh ja hahhah" Suostui kumminkin katsomaan laseja, ja totesi että ei niillä voi tehdä yhtään mitään, on liian leveät mulle. Seuraavaan hengenvetoon kyseinen nainen epäili jo lasien aitoutta, "onkohan nämä edes aidot, nää on kyllä vähä eri näköset". Pyysin nähdä heidän myymiään AITOJA Reiskoja, no en saanu nähdä niitä koska niitä EI OLLU tällähetkellä. Surprise! Ilmeisesti en ollu Converseineni kovin tervetullut heille.
En lannistunu, vaan marssin seuraavaan Reiskoja myyvään liikkeeseen. En edes ehtinyt kertoa tiskillä asiaani loppuun kun takaa kuuluu "no niin kaunokainen, tuuppas tänne niin katotaan mitä voidaan tehdä niille sun laseille" :D Ensin laseja soviteltiin, sitten sankoja lämmitettiin ja optikko kertoi samaan aikaan tarinoita omalta optikkouraltaan, jotka kohdistui Ray Baneihin. Kysyin varovasti mitä mieltä hän on lasien aitoudesta, ja optikko totesi "en kyllä hetkeäkään epäilisi lasien aitoutta". Muutama minuutti ja lasit oli saatettu siihen kuntoon, että ne pysyi päässä. Kysyin mitä tämä kustantaa "ei kuule mitään, säkin täytät jossain vaiheessa 45v...". Lopun lauseesta arvasin ja sanoinkin että näöntutkimus alkaa olemaan taas ajankohtainen. Vielä pikainen stoppi näönmittauslaitteessa, ILMAISEKSI. Ja siiryminen vielä näöntutkimustaululle, ILMAISEKSI. Niin loistavaa asiakaspalvelua, että aivan sanattomaksi veti. Nyt tiedän mihin meen kokonaisvaltaiseen näöntutkimukseen, mistä hankin lasit ja ennenkaikkea MIHIN EN TODELLAKAAN MENE.


6 kommenttia:

  1. Oi vitsi, siellä on ymmärretty asiakaspalvelun merkitys pitkällä tähtäimellä!! Mua niin kiinnostaisi tietää ainakin tämä parempi liike.. Itsellä ei ole hirveästi kokemusta silmälasiliikkeistä, kun en silmälaseja käytä (vain yhdet aurinkolasit olen ostanut liikkeestä), mutta olen aina miettinyt, onko halpisketjut paljon huonompia, vai miten tämä kuvio menee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyseinen hyvän asiakaspalvelun optikkoliike oli Instrumentarium! :)
      Mulla on aiemmin ollut vain markettien aurinkolaseja, ja huomaan kyllä valtavan eron niiden ja "merkkilasien" välillä.
      Mun nykyiset silmälasit tosin on paljon parjatusta Specsaversista, ja oon kyllä ollu tyytyväinen niidenkin laatuun :)

      Poista
  2. Olikohan myyjä herännyt väärällä jalalla vuoteesta :)
    Mä kävin Hyvinkään Instrussa ja korjasi kaksista aurinkolaseista sangat eikä veloittanut mitään (en ollut ostanut laseja edes sieltä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeiseesti! Valitettavasti asiakaspalvelualalla siihen ei paljon oo varaa. Mulla tuli oikeesti tosi paha mieli käynnin jälkeen. No, toista kertaa en asioi kyseisessä liikkeessä :)
      Mä en myöskään oo ennen asioinu Instrussa, joten yllätyin siitä että sain noin mahtavaa asiakaspalvelua ja vielä ilmaiseksi. Tänä päivänä kun tuntuu, että mitään ei enää saa ilman korvausta. Näöntarkastusajan aion todellakin varata seuraavan kerran Instruun :)

      Poista
  3. Hei:D mä voin melkeen arvata ton toisen liikkeen,oliko ekassa kerroksessa? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Onko sullakin huonoja kokemuksia?

      Poista