keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Miten kouluttaa aviomiehestä asukuvaaja?

Siinäpä vasta pulma! Me ollaan yritetty harjoitella sitä. Tuloksena useita epäonnistuneita kuvia ja ehkä kaksi onnistunutta. Mut ei se mitään, mä saan koulutettua tosta miehestä vielä hyvän kuvaajan ja sen silmä alkaa jo hieman harjaantumaan.
Mä luulen silti, että suurin osa asukuvista tullaan näkemään vain Instagramin (maijavv) puolella. Saattaa olla, että tämä on asia missä sekä miehen- että vaimon kärsivällisyys loppuu samaan aikaan.
Tässä muutama kuva yhden asun kuvaamisesta, jonka joukossa on monta epäonnistunutta ja vain pari onnistunutta räpsyä. Nämä ovat juuri niitä ensimmäisen kuvauskerran tuotoksia.
Mä oon ihminen joka ei viihdy yhtään kameran edessä, takana sitten senkin edestä.
Mainittakoon vielä, että nämä ovat puhelinkuvia, kameralla ei olla vielä kovin paljon harjoiteltu ;)






11 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Tässä on Johanna vain ne "parhaat palat". Näkisit ne loput ;)

      Poista
  2. Mua kans harmittaa ihan vietävästi kun mä oon aina se joka räpsii kuvia. Haluaisin niin olla välillä myös kuvissa mukana, mutta jos semmonen mahdollisuus suodaan, en jotenkin osaa olla kuvattavana :D Siinäpä vasta pulma- haluaa olla kuvassa mutta ei kuitenkaan sitten halua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Sanna, mun ihana kohtalotoveri! :D
      Mä en osaa olla yhtään luontevasti kameran edessä.

      Poista
  3. No juu, mä en edes uskalla kuvitella asukuvien kuvaamista, koska ihan muutenkin tilanteiden, lasten ym. kuvaaminen tuntuu olevan miehelle ihan hepreaa. :) Ihan sommittelusta ja taustan rauhoittamisesta lähtien (hän ei yhtään katso, mitä muuta kuvaan tulee, jota ei voi rajata pois), puhumattakaan aukon ja valotuksen säätämisestä.. Mutta niinhän se menee, että jos niistä ei ole kiinnostunut, niin niitä ei opi huomioimaan eikä tekemään nopeita säätöjä! :) Mutta ihan hyviä asukuvia nämä ovat! Minullekin on tosi vaikeaa olla valokuvissa, siitä syystä niitä on vähän blogissakaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kuulostaapa tutulta. Meilläkään ei mies osaa yhtään katsoa mitä kaikkea "ylimääräistä" kuvaan tulee. En tiedä koska uskallan antaa sille kameran käteen niin, että en oo ite ensin tehny säätöjä.
      Mä jotenkin jäädyn kameran edessä, mä en vaan osaa olla kuvattavana.

      Poista
  4. Meillä mies ottaa 95% kaikista asukuvista ja niissä on edetty huimasti... Olen selittänyt uudelleen ja uudelleen ja uudelleen mitä haluan. Ja näyttänyt esimerkkikuvia. Lakaa hiljalleen hahmottumaan meillä ainakin :) Kauniita nämä sinun kuvasi ja ihana kokonaisuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla tämmösiä onnistumisen kokemuksia :) Monelta oon nyt kuullu, että kannattaa vaan panostaa siihen kouluttamiseen, kyllä siitä vielä hyvä tulee.
      Sä oot ainakin saanu sun miehen koulutettua hyvin! :)

      Poista
  5. Hah sama murhe. Ja sama mekkokin löytyy; )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mekko on aivan superihana! Hetkeäkään en oo katunu ostosta :)

      Poista