maanantai 8. elokuuta 2016

Missä asioissa mieluummin panostan kuin pihistän?

Paljon on ollu sosiaalisessa mediassa kohua väärin, ja jopa vaarallisesti laitetuista ripsipidennyksistä, sekä kauhealla tavalla pieleen menneistä kotivärjäyksistä. Itse kuulun siihen kategoriaan, joka tarvitsee kumpiakin palveluita, ja olen onnelllinen että oon löytäny kumpaankin rautaiset alan ammattilaiset, jonka kanssa mulla synkkaa kivasti.

Joissakin asioissa mielestäni ei vain kannata säästää, ja mennä sinne mistä halvimmalla saisi, sillä usein sieltä ei saa laatua. Kaunedenhoidossa on kuitenkin kyse sinusta itsestäsi, sinun hyvinvoinnista ja hyvänolon- tunteesta, mihin voisit investoida paremmin kuin sinuun itseesi?

Mä en väitä etteikö halvalla saisi hyvää missään asiassa, mutta tietyissä asioissa allekirjoitan täysin lauseen "halvalla ei saa hyvää". 
 
RIPSET
Usein näkee Facebookin Puskaradiossa kyselyitä "mistä halvalla ripsipidennykset?". Itse lähtisin kuitenkin kysymään mistä oikeaoppisesti ja turvallisesti tehdyt, laadukkaat ripset. Ripsipidennyksissä on kuitenkin kyseessä ihmisen SILMÄT. Mulle on mun silmät ja niiden hyvinvointi tärkeässä roolissa, joten en uskaltaisi ottaa riskiä vain sen vuoksi, että säästäisin muutaman kympin. Mitä sitten kun et yhtäkkiä saakkaan silmiä kunnolla auki, niitä turvottaa ja niihin sattuu? Siinä vaiheessa on liian myöhäistä miettiä kannattiko säästää. Mä tiedän, että jossain paikassa voisin saada ripset ehkä 10- 20 euroa halvemmalla, mutta mielelläni maksan laadukkaasta ja turvallisesta työstä. Lisäksi mulle merkitsee paljon se, miten tulen juttuun ripsiteknikon kanssa. Mun ei oo ehkä mikään maailman helpoin maata paria tuntia paikoillaan, joten mulle on tärkeetä se että se pari tuntia menee mukavasti teknikon kanssa jutellen. Ripsipidennykset ei oo mikään piece of cake, ja niitä ei tulisi kenen tahansa tehdä. Mene aina, AINA koulutetulle ammattilaiselle, tai jos tuntuu liian kalliilta, tyydy mieluummin ripsiväriin.

HIUKSET
Silloin kun mulla oli mustat hiukset, värjäsin tyvikasvun itse kotona. Kotivärjäykset ymmärrän vielä näissä tapauksissa, kun se on ns. pomminvarma juttu. En toki tiedä olisinko värjänny tyveä itse, ellei mulla olisi itsellä takataskussa kuitenkin kampaajan ammattitutkinto. Sitä en ymmärrä, kun monet yrittää tehdä suuria värimuutoksia kotona. Ne harvoin onnistuu, ja usein niihinkin saa menemään yllättävän paljon rahaa, kun niitä pitää sitten korjailla. Pahimmassa tapauksessa olet loppuviimein kampaajan tuolilla korjauttamassa kotivärjäyksen virheitä. Nyt kun mulla on vaaleat hiukset, ei tulisi mieleenkään lähteä värjäilemään niitä kotona. Mun mielestä on ihanaa istahtaa kampaajan tuolille, antaa hiuksensa ammattilaisen käsiteltäväksi ja vain olla ja rentoutua. Se on mulle itselle sitä arjen luksusta, nauttia olosta kahvikuppi kädessä. Tässäkin maksan mielelläni siitä, että ammattilainen käsittelee hiukseni mahdollisimman hellävaraisesti ja taiturimaisesti. Hiukset ovat naisen kruunu, ja niitä tulisi vaalia. Se tunne kun astut kampaajan ovesta ulos, hiukset tämmissä on ihan priceless! Kampaajalla ei käydä joka kuukausi, niin miksi et voisi muutaman kuukauden välein panostaa hiuksiisi hieman enemmän.

IHONHOITO
Tämä on asia missä oon välillä nuukaillu, ja saanu sitten katua jälkeen päin. Oon käyttäny monta vuotta Mary Kayn ihonhoitotuotteita, sillä ne sopii mun herkälle iholle loistavasti. Joskus kun putsari on ollut yhtä loppu kun rahat, oon ajatellu säästää ja ostanu jonkun markettiputsarin. Hetken käytön jälkeen oon saanu todeta, että kaunis ja virheetön iho on historiaa ja tilalla onkin yhtäkkiä näppyjen armeija. Oon toistanu tätä samaa kaavaa  nyt jo ainakin muutaman kerran, joten ehkä mä oon nyt oppinu että tässäkään asiassa ei kannata säästää. Viime viikolla ostin uuden putsarin ja edellisen taisin ostaa joskus syksyllä, joten tuote on laadun lisäksi myös erittäin riittoisa.


 
Onko sinulla jotain tiettyjä asioita missä mieluummin panostat kuin pihistät?

4 kommenttia:

  1. Hyvät arvoit noissa asioissa ja olen kanssasi samaa mieltä tuosta että säästäminen "väärissä" paikoissa voi kostautua.
    Miten noiden Mary Kay tuotteiden kanssa nykyään, toivottavasti ovat poistaneet parabenit? Vielä vähän aikaa sitten näyttivät sisältävän noita terveyshaitallisia ainesosia :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy myöntää, että oon niin huono lukemaan tuotteiden inciä. Tämän jälkeen tarkistin putsarin incin, mutta sitä ei ollut purkissa näkyvillä, merkillistä. Mikäli onnistut löytämään sen jostain, viitsitkö ilmoittaa siitä?
      Kiitos tästä "herättelystä" :)

      Poista
  2. Olis kiva nähdä tämä toisinpäin; missä mieluummin pihistät kuin panostat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekin on tulossa :) Tätä postausta tehdessäni, ajattelin kans että teen tälle "vastavedon", ja kirjoitan missä ennemin pihistän kuin panostan. :)

      Poista