sunnuntai 30. lokakuuta 2016

30

Ensi viikolla siirryn uudelle vuosikymmenelle, ja sen myöon tullut pohdittua tämän hetkistä elämäntilannetta ja elämää tähän päivään saakka.
Suomipopilla puhuttiin kesällä menestyksestä, ja tätä asiaa pohdittiin miehen kanssa kun ajelimme kesällä Helsinkiin.

Menestyksen voi käsittää ja kokea monella eri tavalla. Usein kun menestymisestä puhutaan, liitetään siihen raha ja taloudellinen tilanne. Joillekkin menestyminen elämässä voi tarkoittaa rahallista menestymistä, maallista omaisuutta tai jotain aivan muuta.

Mulle menestyminen tarkoittaa jo elettyä elämää ja elämää tällä hetkellä. Miten sen koen ja voinko oikeasti sanoa ääneen olevani tyytyväinen tähän astisista saavutuksistani? Voinko ajatella itseäni ja elämäntilannettani, ja todeta että hitsi vie kun pyyhkii hyvin. Olenko onnellinen juuri nyt?

Olen varsin tyytyväinen elämääni tällä hetkellä. Saan tehdä koulutustani vastaavaa työtä. Työtä johon minulla on kova palo ja kunnianhimo, työtä jota saan tehdä koko sydämestäni. 
Olen saanut jakaa elämäni jo viimeisen 11 vuoden ajan ihmisen kanssa jota rakastan, ja jolta saan vastarakkautta. 
Yhdessä olemme rakentaneet elämästämme meidän näköisen. Meillä on oma koti, oma piha ja yhteisiä harrastuksia. 
Elämääni ympäröi ihanat ja tärkeät ihmiset.
Olen oppinut nauttimaan arjen pieniestä hetkistä. Tiedostan ne asiat, joista saan voimavaroja ja jotka tuovat positiivista energiaa.
Minulla on harrastus, jonka kautta olen löytänyt hyvän balanssin fyysiseen vointiin. Harrastuksen josta saan valtavasti energiaa ja hyvää fiilistä.

Vakituinen, koulutustani vastaava työpaikka, oma koti, ystäviä, perhe, harrastuksia ja aviopuoliso jonka kanssa jakaa tämä kaikki. Joten kyllä, voin sanoa että koen olevani menestynyt. Voin ottaa kolmenkympin vastaan ihan tyytyväisin ja rauhallisin mielin, kaikki on hyvin juuri nyt. 

Haastankin nyt sinut pohtimaan näitä asioita omalla kohdallasi. Arjessa sitä ei välttämättä huomaa arvostaa näitä kaikkia asioita, sitä ei ehkä huomaakkaan omia saavutuksiaan ja menestymistään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti